Lurer du på hvilke rettigheter du har dersom det skulle oppstå problemer med et produkt du har kjøpt av oss? Nedenfor finner du nyttig informasjon om nettopp dette.
Reglene for reklamasjon finner du i Lov om avtalar med forbrukar om oppføring av ny bustad m.m. (bustadoppføringslova).
Med «reklamasjon» menes retten til å klage på et forhold du ikke er fornøyd med.
Lovens § 30 regulerer reklamasjonsadgangen. Den opererer med to viktige frister;
Dette krever imidlertid noen presiseringer:
Det er ingen spesielle formkrav til en reklamasjon, men det er alltid fornuftig å gjøre dette skriftlig. Nedenfor finner du et registreringsskjema som du kan fylle ut og sende til oss.
Dersom det mot formodning skulle være behov for et uavhengig syn på saken etter at vi har sett på dette sammen, anbefaler vi deg å klikke inn på nettsiden til Boligtvistnemnda. Denne nemnda er opprettet i samarbeid med Boligprodusentenes Forening og Forbrukerrådet. Her finner du mer informasjon om blant annet saksbehandling, tidligere avgjørelser og ofte stilte spørsmål.